dimarts, 1 de gener del 2019

LA MARATÓ 2018 – CÀNCER

Gemma Nierga y Ramon Gener han conducido una jornada de 20 horas y más de una veintena de actuaciones
Este año, en su 27ª edición, La Marató se ha dedicado a la investigación biomédica del cáncer, con el objetivo de visibilizar la lucha contra la enfermedad, logrando recaudar durante la jornada algo más de 10 millones de euros.

Els voluntaris són un dels eixos essencials de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio. Cada any hi participen al voltant de 2.400 persones. El seu temps i dedicació al llarg de les 15 hores de durada del programa fan possible la rebuda dels milers de donatius i el funcionament de les seus telefòniques

Les dades:
Data d'emissió: 16 de desembre del 2018
Durada: 15 hores
Presentadors: Gemma Nierga iRamon Gener

Voluntariat:
Fons recaptat: 10.715.430 €.




 



Amics i amigues,

De nou amb vosaltres per comentar el Playback d’enguany i el motiu pel qual estava destinat.
 Aquest any, donant suport com sempre a La Marató de TV3, hem recollit 
la interessant quantitat de 1700 € que engruixiran el grapat  de milions d’euros que s’han recaptat a cada convocatòria. La present edició ha estat dedicada a  la recerca i investigació per la lluita contra el càncer. Aquesta malaltia és la primera causa de mort a Catalunya entre els homes i, la segona, entre les dones. Cada dia moren 28 persones de càncer, és a dir, més de 10.000 a l'any.
Els experts calculen que més del 40% dels càncers es poden prevenir si se segueixen unes pautes de vida saludable:no fumar, activitat física moderada, seguir una dieta saludable i controlar el pes, limitar el consum d'alcohol, etc. I fer les proves de detecció precoç. 
Un copmés, la gent de l’Armentera i rodalies en ha fet costat hi ha vingut a veure el nostre magnífic espectacle participant junts en aquesta tasca. En nom propi i en el de l’Associació d’Amics del Playback, penso que s’ha fet molt bona feina i a sobre ens ho hem passat bé. Esperem que per molt anys es pugui seguir realitzant.
 Moltes gràcies a totes i tots les/els  col·laboradores/s  per la seva desinteressada aportació. Agrair també el suport de l’ajuntament per  deixar-nos utilitzar la Sala Nova i el material necessari per a  les actuacions.
 Sinó hi ha res de nou, el proper mes de febrer es farà un Remember, com acostumem a presentar cada dos anys.
Us hi esperem!

 Molt bon 2019 per a tothom!

Josep Oliveras






LA MARATÓ 2018

ARTISTES  CANÇONS I VÍDEO

1ª PART

PRESENTADORA - MARIA DURAN

LA SALA NOVA

1-CAMINA

dimecres, 10 de gener del 2018


LA MARATÓ 2017 – MALALTIES INFECCIOSES

Després de 20 hores de programa en directe, 5  a la ràdio i 15 a la televisió, La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio del 2017 aconsegueixen superar els 7 milions d’euros, que impulsaran la recerca sobre les malalties infeccioses.


Les dades:

Data d'emissió: 17 de desembre del 2017
Durada:             15 hores
Presentadors:    Helena Garcia Melero i Ricard Ustrell
Voluntariat:       2400 persones
Fons recaptat:   7.215.676 €







PLAYBACK 2017


 


Hola amics, de nou amb vosaltres per explicar-vos que el tema d’aquest any, de l’11è PLAYBACK a favor de La Marató de TV3, estarà dedicat a la investigació de les Malalties Infeccioses. Aquestes malalties són la causa d’una de cada tres morts al món i són un problema important de salut pública. Estan causades per microorganismes patògens (bactèries, virus, fongs i protozous) que entren al cos i es multipliquen fins que produeixen la malaltia.

Una gran part de malalties infeccioses es transmeten d’uns individus als altres i poden afectar qualsevol persona.

La majoria de persones tindrà unes quantes infeccions al llarg de la seva vida. Algunes seran lleus, però d’altres molt greus i poden portar a la mort de manera ràpida.

Moltes vegades pensem que tot això es un “rollo”, però podem estar ben segurs que un els temes més importants de la medicina és la investigació, gràcies a la qual, gairebé sempre, es poden prevenir i curar moltes malalties.  La Marató fa, al meu entendre, una gran feina any darrera any i esperem que en segueixin molts més. S’ha recollit la magnífica quantitat de 7.215.676 €  , 1.700 € dels quals els hem aportat els AMICS DEL PLAYBACK DE L’ARMENTERA, amb l’ajut de tots els que han participat i ens han vingut a veure. Agraïm a l’Ajuntament de l’Armentera  la seva col·laboració. De part de la Junta moltíssimes gràcies!.

Esperem que arribada l’hora hi puguem tornar , passar una bona estona tots plegats i  contribuir una vegada més en la investigació d’altres malalties.  Ho desitgem amb ànims i il.lusió!.

Un especial agraïment a tots els artistes i col.laboradors del PLAYBACK sense els quals aquesta tasca no hagués estat possible. MOLTES GRÀCIES I BON 2018!!



Josep Oliveras